Říjen 2017

ŽďánskoMacháč Škoda Auto a.s.

Středa v 22:09 | Jan Velich + ALL |  Škoda Auto int. vyšetřování
Žďánskomacháč

Jedna z vyobrazovaných podob Žďánskomacháčů
Žďánskomacháč (mužský rod, ze španělského el ZdanaMachacov, výslovnost: / ŽďanaMacháčkov /, složené ze slov Žďána - "Macháčov", a Žďána - "koza", doslova "vysávač koz") je legendární zvíře údajně žijící v některých částech Škoda Auto a.s.
Obsah
1ŽďánskoMacháč jako moderní legenda
2Popis
3Historie
3.1ŽďánskoMacháčové v České republice
4Odkazy
4.1Reference
4.2Externí odkazy
ŽďánskoMacháč jako moderní legenda žijící v ústraní Škoda Auto a.s.
V moderním kontextu je slovo ŽďánskoMacháč spojováno se zprávami o spatření neznámého zvířete poprvé zaznamenanými v Mladé Boleslavi a posléze v areálu Škoda Auto a.s. (zde zejména v M6, M2, M1). První očitá svědectví byla nahlášena v Mladé Boleslavi v roce 2011. Od té doby byl ŽďánskoMacháčové údajně zpozorován dále na severu (Areálu ŠA), dále na jihu (Škoda Auto), a dokonce i mimo areál Škoda Auto (v Středních Čechách). Nejvíce svědectví o zahlédnutí ŽďánskoMacháče však pochází z Boleslavi a Prahy. Biologové a přírodovědci jsou toho názoru, že ŽďánskoMacháčové je pouhou moderní legendou.
Popis
Fyzický popis ŽďánskoMacháčů není ve všech svědectvích stejný. Podle prvních svědků z Ruska to má být malý, štíhlý, chlupatý humanoid, s útlou malou čelistí a černýma očima, který se kromě masa a krve živí také melouny. Jiní viděli těžkopádné lysé zvíře velikosti malého medvěda s řadou ostnů sahajících od krku až po ocas, nebo naopak lehké zvíře pohybující se po zadních končetinách jako klokan. Podle některých zpráv může mít i křídla podobná netopýřím. Zbarvení má být šedé, pestré, nebo proměnlivé jako u chameleona. Popisy se shodují na několika charakteristikách: lysé kůži, pohybu po zadních končetinách, dlouhých tesácích a inteligentních, téměř lidských očích mandlového tvaru. V letech 2009-2011 byl několikrát vyfotografován, uloven nebo byla nalezena uhynulá zvířata pokládaná za ŽďásnkoMacháče. Vždy se však jednalo o psa nebo domácího kozla postiženého kožní nebo jinou chorobou (nejčastěji svrabem), takže zvířata byla lysá, případně i jinak zdeformovaná.
Historie
Poprvé zaznamenané útoky se odehrály v květnu 2011 v Benátkách nad Jizerou. Bylo nalezeno osm mrtvých zaměstnanců Škoda Autoi a.s., každý se třemi kousnutími v oblasti hrudníku a zcela bez krve. Téhož roku v květnu uhynulo v Boleslavském městě Boleslav II údajně 385 zaměstnanců Škoda Auto a.s. a jedna svědkyně, Klára K., nahlásila spatření ŽďánskoMacháčů. Místní se původně domnívali, že zvířata v Bolce zabíjel jakýsi satanistický kult. Podobný případ se odehrál v roce 2010 v městečku Loučeň, ovšem tam byla smrt lidí přisouzena Upíru z Moca (el gracinha de Moca). Nahlášených zabití a záhadných úmrtí lidí v Bolce přibývalo, přičemž z každého byla několika okrouhlými rankami vysáta krev. Termín ŽďásnkoMacháčkové prý zavedl Boleslavský šašek a podnikatel Patočka brzy po ohlášení prvních incidentů v tisku. Krátce po prvních zprávách o ŽďánskoMacháčů v Mladé Boleslavi byla zaznamenána úmrtí lidí v dalších zemích, jako je Německo, Francie, Rusko, Indie, Kolumbie, Španělsko, Itálie, Nikaragua, Panama, Peru, Brazílie, USA a Mexiko.
ŽďásnkoMacháčkové v České republice
V dubnu 2016 v Pražské městské části Dejvice procházející se žena spatřila a vyfotografovala neznámé zvíře. V diskuzích a médiích bylo následně označeno za ŽďánskoMacháče. Podle vyjádření zoologů šlo pravděpodobně o vyhublého bezsrstého psa.





Za NOZ Jan Velich

Dnes jsem kontaktoval Volkswagen

5. října 2017 v 19:21 | Jan Velich |  Škoda Auto Hall of Fame
Dnes jsem kontaktoval Volkswagen a Němce ohledně práce v Německu. Skutečně tak Němci budou vyrábět některé modely v Německu. Škoda auto a.s. má opravdu tu výhodu, že má zaměstnance kteří pracují ve Škoda Auto za 13.900,- Kč využívá lidi a vytváří novodobé otroctví 2.0 (V podstatě Šáde vytváří nejen levnou pracovní sílu, ale i efektivní otroky!!!!)

NOZ si myslí, že Volkswagen jedná dobře. Škoda Auto a.s. je nejen zkorumpovaná, ale hlavně má mizerné vedení Odbory hrozí stávkou, ale pokud VW zasáhne tak odbory pocítí takovou ránu, že nebudou mít žádnou moc. Odbory jsou úplně mimo. Povšík je naprosto nepodstatná osoba (senilní stařec) a pouze VW rozhodne jak to bude chtít. Akcie ŠA jdou dolu!


Za NOZ Jan Velich

Hra začala pane vedoucí ŠKODA AUTO a.s. životní lekce!

4. října 2017 v 23:29 | Jan Velich + HBA |  Škoda Auto skandály a aféry
Pane vedoucí zachoval jste se moc zle. Choval jste se k lidem hodně špatně. Já vás ale naučím a dám vám životní lekci!

Hra začala pane vedoucí! Jednejte rychle, čestně a s respektem.



Sankce na Českou Šáde VW dělá konečně pořádek!

4. října 2017 v 17:04 | tov, Novinky, ČTK |  Škoda Auto skandály a aféry
VW v Německu omezuje náklady a propouští i v důsledku aféry Dieselgate. Přitom vynikající recenze a ziskovost Škody zintenzivnila rivalitu značek koncernu.
VW chce omezit to, co vnímá jako "nefér výhodu" Škody - kombinaci německé technologie a levné pracovní síly -, a potvrdit prémiové postavení nejprodávanější značky před nástupem nových elektromobilů, řekly Reuters zdroje z podniku.
Německé odbory vidí v úspěchu škodovek hrozbu, ale zároveň i potenciální záchranné lano. Podle zdroje blízkého dozorčí radě VW požadují, aby se část produkce škodovek přesunula do německých továren a nahradila tak omezení výroby starších modelů Passat a Golf.
Předseda podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík již minulý měsíc upozornil na možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb do Německa. Tvrdí, že by mohlo zaniknout až dva tisíce pracovních míst. "Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit," řekl. [celá zpráva]

Volání po větším odlišení značek

Podle zdrojů Reuters souboj mezi VW a Škodou oživuje napětí mezi ziskovostí a zaměstnaností v koncernu a kontrolou či autonomií 12 značek, které mu patří. "Místo abychom se snažili porazit Teslu, měli bychom raději urovnat zbytečný interní konflikt," cituje jednoho z manažerů VW.
Šéf značky Volkswagen Herbert Diess se ve vedení snaží ochránit budoucnost modelů proti nepřímé konkurenci levnějších škodovek. Volá po větším odlišení cílových trhů a klientely modelů VW a Škoda, především u budoucích elektrických vozů.
"Díváme se na budoucí postavení jednotlivých značek, ale diskuze stále probíhají," řekl mluvčí skupiny VW. Více nechtěl věc komentovat. Škoda popírá, že Volkswagenu "leze do zelí". "Lákáme hlavně zákazníky mimo skupiny VW a to je také náš hlavní úkol," uvedl šéf Škody Bernhard Maier.
Napětí zřejmě bude narůstat před 17. listopadem, kdy bude představenstvo koncernu schvalovat roční investiční rozpočet, uzavírá Reuters.


zdroj: https://www.novinky.cz/ekonomika/450948-volkswagen-chce-omezit-konkurenci-skody-ma-jit-i-o-presunuti-vyroby-do-nemecka.html

Jsem zpět!

3. října 2017 v 20:30 | Jan Velich + HBA



Názory zaměstnanců na Škoda Auto a.s. (bývalý zaměstnanec Kvasiny

3. října 2017 v 20:28 | Jabba
Hned na úvod bych se měl přiznat, že jsem asi nikdy nebyl správným "materiálem" pro fabriku, jakou kvasinská filiálka Škody Auto je. Chlapec z chudého, podorlického regionu známého kdysi textilním průmyslem a nyní spíše bídnými mzdami v takřka jakémkoli oboru, šel hledat štěstí (…a přiznejme si - prachy) do jedné z nejslavnějších firem české historie. Bývalý vedoucí elektra, milovník moderních technologií a díky tomu hardwarový IT technik šel do Kvasin makat na pás. Jak tohle mohlo dopadnout? Rychle. Ale nepředbíhejme.

Únor 2016 - velká slavná Škoda Auto hledá lidi. Zoufale. Tahle firma, v níž kdysi byla prestiž pracovat a do jejíchž bran se (zvlášť v době krize) probojoval málokdo najednou zoufale shání stovky a stovky lidí a ač její inzeráty a požadavky v nich oficiálně hlásají něco jiného, bere v podstatě kohokoli, kdo má dvě ruce a jakous-takous tendenci něco dělat. Předchozí zaměstnání jsem ukončil na Nový rok, tak proč to nezkusit tam?

Dopředu upozorňuji, že pokud si přejete mít iluze, přečtěte si raději škodovácký PR článek, který vyšel přibližně před rokem na Aktuálně.cz, kde redaktorovi předvedli, jak by výběrko, školení, zaučení a práce vypadat podle vedení měla… ale samozřejmě tak vesměs nevypadá.

"Výběrové řízení" snad ani nemá smysl popisovat. Kdybych to udělal, po tvářích lidí z HR by přeletěl temný stín a zkazil bych jim den už jen tím, že "děvka" (POZOR! To je oficiální výraz) z pásu umí psát a navrch má tu drzost, pustit si klávesnici na špacír. Stačí když pouze řeknu, že rychlejší frašku na téma "pracovní pohovor" jsem ještě nezažil a výběrové řízení jsem (samozřejmě spolu s dalšími přítomnými) vyhrál už jen tím, že jsem na něj došel včas a cestou se nestavil posilnit se v hospodě. Takže už jen to nejpodstatnější - fotečka na průkazku a na jakou směnu Vás od zítřka zařadíme? Co takhle zítra noční? Jo, Vy se ptáte na školení? No jo… školení, školení… to by bylo príma, ale teď jsou veškeré termíny obsazené víte? Ale tak to nevadí, oni vás chlapi na lince zaučí…

První den (no, spíš teda noc) byl pro mě šok. Ta fabrika je doslova gigantická. Kdysi jsem dělával různé brigádky po továrnách, ale žádná z nich se s kvasinským kolosem nedá srovnat. Gigantický prostor, obrovské haly a toho lidu! A u lidí jako vždy začíná (a taky končí) ta správná legrace. V životě jsem neviděl rozdělování na pracovní zařazení stylem : "Jo, tak to jste Vy… no…tak kampak Vás dáme. No, třeba někam tááááámhle" (následované letmým mávnutím ruky směrem kamsi do p… do pryč). Neznámý týpek mě odvádí směrem k pracovišti, ale v půli cesty ho kdosi zastavuje, takže zbyt ek cesty musím najít sám. Chlapi na lince jsou milí, ale přehazují si mě jako horkou bramboru. Nakonec se mě přece jen jeden ujme na zaučuje mě na místě, na kterém strávím zbytek své velmi krátké škodovácké kariéry. "Ty seš čech?" ptá se mě. "No nevěřil bys tomu, ale za poslední tři měsíce seš čtvrtej, kterýho tu zaučuju. No, ale ty na rozdíl od nich aspoň mluvíš česky." Tohle jsou slova, která myslím říkají absolutně všechno…

Nebudu se rozepisovat, co jsem zažíval den po dni a dělat tak z tohoto příspěvku zbytečně román. Stačí když konstatuji, že práce kterou tam ti lidé vykonávají není náročná na intelekt a když to řeknu zcela bez servítek, zvládne jí i cvičená opice za trs banánů. Ona je náročná jinak. Fyzicky. Kdo nezažil, jaké je to pracovat na jedoucím pásu co nezpomalí a na to, že jste už unavení vám zvysoka kašle, nikdy nepochopí. Ani PR videa na YouTube (která jsou tak krásná a všechno vypadá tak jednoduše) mu moc nenapoví. Peníze škodovákům netřeba závidět, on to za tu mordu rozhodně žádný zázrak (minimálně první rok) není a popravdě - v dnešní době je to na místě se spoustou dalších velkých (byť na Škodu "nabalených") firem a dvěma velkými městy v dojezdové vzdálenosti (Pardubice, Hradec Králové) docela slabota.
Lidi, tedy spolupracovníci jsou takový ten běžný průřez fabrikou. Občas chytří a šikovní, občas blbí a leví jak tága. Občas milí a ochotní, občas ignorantští idioti. Kapitolu samu pro sebe tvoří zástup "zahraničních kolegů" (jak tomu romanticky škodovácké PR říká) a ač chápu aktuální potřebu lidí, Škodovka si angažováním mnoha z těchto individuí dobré jméno nedělá. V životě jsem nikde neviděl takovou kumulaci zjevných alkoholiků a fetek jako právě v Kvasinkách. Ale hlavně že to má dvě ruce a je to chvíli schopný makat, že drahé vedení? No a až se zase někdo zhroutí na lince (což jsem párkrát viděl), pro stě pro něj přijedou hasiči a mistr si zopákne oblíbené kolečko, kdy zděšeně běhá kolem a řve do telefonu : "Ty vole, mi ho nemůžeme ani odvýst do Rychnova do nemocnice, protože nemá ani pojištění." (popsaná situace se odehrála v dubnu 2016)

Jen tak pro tu legraci přidám jednu zábavnou historku. Nejen na českém, ale i okolním pracovním trhu se nedostává lidí takovým způsobem, že Škodě nezbylo nic jiného, než si dovést 60 zahraničních kolegů a spolupracovníků (na které se v PR žvástech strašně všichni těšili) až z Indie. Zkuste si tipnout, kolik z těch indů prošlo zdravotní prohlídkou…
2 (slovy DVA) kusy ;-)

Osobně jsem časem konstatoval, že na práci pro slavnou Škodu Auto nemám a ani mi nestojí za to se tam trápit. Tak jsem se sebral a šel. A jsem za toto rozhodnutí rád, neb jsem se svou aktuální prací, která odpovídá mým schopnostem a představám i po stránce finanční, zcela spokojen. A nic na tom nezmění ani to, že mi ze Škodovky ještě občas zavolají a slibují mi hory doly, jenom ať se tam vrátím.

Budu se loučit. Nemá smysl popisovat naprosto všechno… Pokud jste vydrželi číst až sem, děkuji za Váš čas a všem zaměstnancům a zájemcům o práci ve Škodovce přeji pevné nervy, hodně zdraví a hlavně výdrž.

Pro vedení mám jeden vzkaz : Kdysi jsem se ptal, proč se ve Škodovce nedělají dvanáctky (dvanáctihodinové směny). Oficiálně mi bylo odpovězeno, že si uvědomujete, jak jsou ti lidé strhaní už po "osmičce" a tak dvanáctky zavádět nebudete. Hezké, rozumné vysvětlení (kdyby to však byla pravda). Neoficiálně jsem se dozvěděl, že se vám zdá, že při dvanáctihodinových směnách mají "ti lidi moc času a spíš v tý práci nejsou, což je špatně". To je vysvětlení, kterému věřím víc, zvlášť poté, co jste od Nového roku zavedli povinné "šestnáctky" (protože při srovnání s oficiálním argumentem se jedná o čisté pokrytectví).

Takže mi milé vedení dovolte, abych Vám sdělil, že : "Ani ti asiati, kteří mají po Evropě fabriky, po svých lidech nechtějí, aby makali víc jak dvanáct hodin denně."

Krásný den

ŠKODA AUTO KORUPCE 2018

3. října 2017 v 20:25 | Jan Velich + HBA




KONTROLA ŠKODA AUTO KOUKÁ LIDEM DO MOBILU

3. října 2017 v 20:09 | Jan Velich + HBA

MANAŽER PENTAGONU ZDŮRAZNUJE

3. října 2017 v 20:07 | Jan Velich + HBA